Discussion about this post

User's avatar
Marlie van der Heijden 🍀🙏🏽💚's avatar

Hey Lars,

Interessant stuk. Niet in de minste plaats omdat ik zelf AI veel gebruik, juist om te schrijven. Dat doe ik omdat ik herstellende ben van vijf jaar long COVID. AI helpt mij om mijn gedachten helderder te formuleren.

Ik moet wel zeggen dat ik, voordat ik stukken schreef met behulp van AI, iemand was die heel makkelijk schreef, heel makkelijk in de schrijfflow raakte. Maar dat lukt me nu niet meer zo goed, terwijl de ideeën er wel nog zijn.

En wat ook grappig is, is dat ik momenteel samen met Claude een stuk aan het schrijven ben over precies dit thema: over cognitive offloading, over cognitieve beweeglijkheid en hoe mijn filosofie creatief pragmatisme vorm heeft gekregen en op papier is gekomen. Dus denken over denken met behulp van AI. Ik denk dat er ook echt behoefte is aan goed denkwerk op dat gebied. In mijn geval extra interessant, want: een filosoof die haar belangrijkste gereedschap ziet aangetast worden door een postvirale aandoening, en daar vervolgens met AI over schrijft en theoretiseert, en dankzij A.I. in staat is om daadwerkelijk en ook soms fysiek actief deel te nemen aan het grotere gesprek.

2 more comments...

No posts

Ready for more?